خط تولید لوله PVC

خط تولید لوله PVC

خط تولید لوله PVC یا همان لوله پلیکا که شامل اکسترودراکسترودرهای جفت مارپیچ کونیکال وان کالیبراسیون، کشنده، کاتر وتعدادی قطعات جانبی دیگر می باشد.

ابتدا مخلوط PVC به همراه افزودنی های لازم از طریق مواد کش مخصوص پودر ، درون پیچ‌های اکسترودر قرار می‌دهد. تا عمل اکستروژن صورت گیرد. در طول این عملیات، PVC از مناطق مختلف ماردون عبور می‌کند. که در آن مواد ذوب‌شده، فشرده، یکدست و هوارسانی می‌شود. در نهایت با افزایش فشار، ماده مذاب از اکسترودر خارج می‌شود تا به شکل و اندازه مورد نظر برای لوله‌ برسد.

 

 

زمانی که لوله از اکسترودر خارج می‌شود،در وان کالیبراسیون به وسیله ی  وکیوم ،به طور دقیق اندازه آن تعیین می‌شود. این امر کافی است تا لایه‌های خارجی PVC سخت شود و در مرحله خنک سازی توسط آب، قطر و شکل آن ثابت باقی بماند.

با افزایش سرعت چرخش ماردون ها و تثبیت شکل لوله، حجم اکستروژن و خروجی نیز افزایش می‌یابد. اما با اینکار احتمال تولید یک لوله PVC ضعیف و یا بد شکل بالا می‌رود. در این موقعیت کشنده لوله را بدون اینکه هیچ فشار اضافه‌ای بر آن وارد کند به صورت منظم و یکنواخت می کشد. در انتها لوله ها توسط قسمت کاتر دستگاه، برش زده می شوند.

خطوط تولیدطراحی شده توسط تبریز اتومات ، تماما اتوماتیک بوده و تنها به یک یا دو نفر اپراتور نیازمندند.

جهت اطلاعات بیشتر و ارتباط با ما کلیک  فرمایید.

 

 

لوله های جنس PVC 

لوله های PVC از جمله پر مصرف ترین لوله‌های پلاستیکی است. که کاربردهای متنوع و بسیار زیادی در صنایع ساختمانی، صنایع بهداشتی، کشاورزی و … دارد. البته بیشترین کاربرد لوله PVC در ساختمان سازی بوده و اغلب به دلیل ارزان بودن و انعطاف پذیری بالایی که دارد، برای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.